Er zitten veel vissen in de zee

maar het is jouw vis die moet bijten.

 Of je nu een startende ondernemer bent of je hebt reeds al een tijd(je) een onderneming, een huisstijl blijft een belangrijk element van de identiteit van jouw onderneming. 
Een huisstijl is veel meer dan een logo en een visitekaartje. Het is het gevoel dat je opwakkert bij eender wie (potentiële klanten en bestaande klanten) die in aanraking komt met eender welk element van jouw onderneming. 
Een huisstijl is een weerspiegeling van wie jij bent als bedrijf en waar je voor staat. Jouw visie en missie. 
Daarom is het zo belangrijk vooraf bij enkele dingen stil te staan. Anders ga je met losse flodders schieten en dat werpt weinig vruchten af. 

Onderzoek

Bij een imago onderzoek wordt in kaart gebracht welk beeld de omgeving van jouw organisatie heeft.
Er wordt in kaart gebracht waar je nu staat als onderneming en waar je naartoe wilt.

Daarna wordt er bekeken of dit strookt met de doelgroep. Hiervoor moeten we weten wie de doelgroep is en wat zij verwachten van jouw organisatie.

Naast goed weten wie jij bent en waar jij als onderneming staat en hoe je gezien wordt is het belangrijk ook te weten hoe dit zit met jouw concurrentie.
Wat doen zijn, waar staan zij, hoe komen zij naar buiten. Want uiteindelijk wil niet gaan kopiëren en je wil het anders dan anders gaan doen. Je wil uitblinken.

Wat zit er allemaal in een marketingplan. De doelgroep, het budget , de concurrentieanalyse

Uitvoering

Wat zijn alle mogelijke vormen waarmee je naar buiten kan komen met jouw huisstijl?
De standaard zijn visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Afhankelijk van de organisatie wordt dit verder uitgebreid naar bevoordeeld bedrijfswagens, koffietassen, nogablokken, balpennen en zoverre. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Bij afloop van de huisstijl is een eenduidige toepassing van de huisstijl van groot belang. En dit gaat tot in de kleinste details. Het lettertype en kleurenpallet wordt bepaald maar ook de witruimtes.

Een huisstijl speelt zowel online als offline een belangrijke rol. Een huisstijl is jouw communicatie in de grootste betekenis van het woord. Daarom is het ook van belang dat de gebiste mee in lijn loopt en ook de sociale platformen aangepast worden naar één en dezelfde huisstijl.

Gaai is erkend dienstverlener van de kmo portefeuille

We mogen er eindelijk mee boven water komen: Gaai is dienstverlener geworden van de kmo-portefeuille. Wat houdt dit in? Dat de overheid voor 40% kan tussenkomen op het advies dat Gaai geeft.

  • vergeet ons niet te liken ;-)