Er zitten veel vissen in de zee

maar het is jouw vis die moet bijten.

Als bedrijf of ondernemende mens wil je jouw zaak, product of dienst zien groeien. 
Je wil jouw naam spontaan over de tong horen rollen als er een onderwerp boven water komt dat aanleunt bij hetgeen waar jij voor staat.

Het moet een evidentie worden dat men naar jouw bedrijf komt of dat men jouw product in de hand heeft. 
Om dit te bereiken moet je vooruit denken en een toekomstgericht en duidelijk doel voor ogen hebben. 



Positioneren

Net als al die andere vissen wil jij uitblinken in jouw branche.

Daarom is het belangrijk goed te weten waar je staat, waar je naartoe wilt en hoe je daar naartoe wilt.

Hiervoor dient een marketingplan. Het is een overkoepelende strategie van afzonderlijke elementen die met elkaar verbonden zijn. Enkele van deze elementen zijn de bedrijfsanalyse , de doelgroep, de concurrentie, de marketingmix, ... Allemaal worden ze onder de loep genomen.

Wat zit er allemaal in een marketingplan. De doelgroep, het budget , de concurrentieanalyse

Doelen halen

Op basis van de resultaten van deze verschillende analyses kunnen we een duidelijk doel formuleren en hier een strategie op baseren.

Bij het opstellen van een marketingplan stellen we ook een marketingbudget op. Je hebt niet altijd dat grote budget nodig. Het moet vooral verrassend uit de hoek komen. Dat "moh"-effect. Zo blijft het hangen en wordt het doel bereikt.

Wens je te starten met een marketingplan? Aarzel dan niet ons te contacteren. We zetten er graag onze tanden in.

  • vergeet ons niet te liken ;-)